İçeriğe geç

Ayıplı Olmayan Mal Iade Edilebilir Mi

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Ayıpsız mal iade edilir mi?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?

Malın tüketiciye tesliminden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim anında mevcut sayılır. Bu durumda malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir.

Hangi ürünler geri iade edilemez?

CEVAP: Tüketicinin ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda özel olarak üretilen ürünler için cayma/iade hakkı yoktur. Özel olarak üretilen ürünün tüketicinin istekleri doğrultusunda üretilmemiş olması ve malın ayıplı olması durumunda bir istisna vardır.

Satıcı iade yok diyebilir mi?

Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin, mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında peşin satışla satılan mallarda, satılan malın ayıpsız olması koşuluyla değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.

Mağazanın iade almama hakkı var mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan şahsen satın aldıkları ürünler için sözleşmeden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar, sattıkları malları sebep göstermeden geri almakla yükümlü değildir.

Satış yapılan mal geri alınır mı?

TTK’nın 235. maddesi çerçevesinde, bedel ödendikten sonra veya ödeme anında satılan malın teslimi halinde alıcının ödemede temerrüde düşmesi halinde, satıcı, başka bir işlem yapmadan satıştan dönme hakkını kullanabilir.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işyerlerinde görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanımamaktadır. Mağazalar, yasal olarak, herhangi bir sebep göstermeden satılan malları geri almakla yükümlü değildir.

Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?

Ayıbın aşikar olmaması halinde Alıcı, malı teslim aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde malı incelemek veya incelettirmekle yükümlüdür ve bu inceleme sonucunda malda ayıp olduğu anlaşılırsa bu durumu bu süre içinde Satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?

Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

İade edilemeyen ürünler şunlardır: Tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünler. Çabuk bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler. Tek kullanımlık ürünler. Hijyen ürünleri. Her türlü yazılım ve program. DVD, VCD, CD, kaset gibi ürünler. .Daha fazla ürün…

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.

Bir ürün hangi şartlarda iade edilir?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işyerlerinde görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanımamaktadır. Mağazalar, yasal olarak, herhangi bir sebep göstermeden satılan malları geri almakla yükümlü değildir.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

İade edilemeyen ürünler şunlardır: Tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen veya değiştirilen ürünler. Çabuk bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler. Tek kullanımlık ürünler. Hijyen ürünleri. Her türlü yazılım ve program. DVD, VCD, CD, kaset gibi ürünler. .Daha fazla ürün…

Trendyol hangi durumlarda iade kabul etmez?

İade etmek istediğiniz ürünü/ürünleri tüm aksesuarları, orijinal ambalajı ve faturası ile birlikte iade etmeniz gerekmektedir. Tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen ürünler iade edilemez.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Yeni Escort