Çalışma belgesi kimlere verilir?
“Çalışma belgesi” 4857 sayılı İş Kanunu’nun 28. maddesinde düzenlenmiştir. “İşverenden ayrılan işçiye, faaliyetinin niteliğini ve süresini belirten bir belge verilir.
Çalışma belgesini nereden alınır?
Başvuru, işveren veya bağımsız çalışacak yabancı tarafından e-devlet kapısı (www..tr veya online) üzerinden yapılır. Serbest bölgede çalışmak üzere çalışma izni başvurusu ve süre uzatma başvurusu Ticaret Bakanlığına yapılır.
Çalışma belgesi neden istenir?
Çalışma belgesi, çalışanın başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren belgedir. Bu belge, bir işe başvururken kişinin hangi kuruluşta ve ne kadar süre çalıştığını öğrenmek için gereklidir.
Çalışma belgesi vermeyen işveren nereye şikayet edilir?
Uygulama bugün ALO 170 ile çözüm buldu. Bu yıl ALO 170 çağrısı.
Çalışma izni kaç günde onaylanır?
Çalışma izni başvuruları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve uluslararası çalışma politikası tarafından belirlenen çalışma izni değerlendirme kriterlerine göre değerlendirilir. Bilgi ve belgelerin eksiksiz olması koşuluyla, usulüne uygun şekilde tamamlanmış başvurular otuz gün içinde değerlendirilir.
Yüksekte çalışma belgesi kimlere verilir?
Yükseklikte Çalışma sertifikası kimlere verilir? Yükseklikte çalışmaya engeli olmayan ve psikolojik sorunları olmayan herkes bu belgeyi alabilir. Ancak bu sertifikayı özel olarak gerektiren meslekler de vardır.
Çalışma belgesinde ne yazar?
İşe alım belgesinde bulunması gereken temel içerikler 4857 sayılı Kanunun 28. maddesine uygundur; Çalışanın iş türü ve çalışma saatleri. Ayrıca; Çalışanın adı, soyadı ve mesleği belirtilmelidir. Çalışanın adresi, doğum tarihi, TC kimlik numarası ve SGK kayıt numarası bulunmalıdır.
Çalışma ve gelir belgesi nereden alınır?
Yukarıda belirtildiği gibi, özel sektörde çalışanlar maaş bordrolarını işverenlerinden, kamu sektöründe çalışanlar ise maaş bordrolarını e-devlet üzerinden alabilirler. Ayrıca vergi dairesinden gelir vergisi beyannamesi alınabilir. Ayrıca bankalardan vadeli mevduat ve kira geliri gibi gelir kaynaklarının belgelerini alabilirler.
Çalışma izni için hangi belgeler gerekli?
Başvuru için gerekli belgeler: Nüfus cüzdanı ve pasaport, son 3 aya ait banka hesap özeti, seyahat sigorta belgeleri.
Nerede çalıştığımı nasıl öğrenebilirim?
SGK talebi e-devlet sistemi üzerinden yapıldıktan sonra SGK performans belgesi belgesine ulaşılır. Bu belge temel sigorta bilgilerinizi içerir. Belgede ayrıca ilk sigortalı işe girişiniz ve işten ayrılma tarihiniz, sigortalı olduğunuz süre boyunca çalıştığınız gün sayısı gibi bilgiler de yer alır.
İşten çıkış evrakları işçiye verilir mi?
4857 sayılı Kanuna göre, işten ayrılan çalışana çalışma belgesi verilmesi zorunludur, aksi takdirde idari para cezası ile karşı karşıya kalırlar. İşverenler bir çalışma belgesi düzenlerken, iki nüsha hazırlar, bir nüshasını çalışana imzalatır (belgeyi aldığının teyidi olarak) ve ikinci nüshayı düzenler.
İşyeri çıkış vermezse ne olur?
Yasal bildirim süresi, çalışanın iş sözleşmesini feshetmesinden itibaren en geç 10 gün içinde başlamalıdır. Bu süre içinde bildirim yapılmazsa, işveren yasal yaptırımlarla karşı karşıya kalır.
Çalışma belgesi verilmezse ne olur?
Maddede şöyle denilmektedir: “İşyerinden ayrılan işçi, işverenden işinin niteliğini ve süresini doğrulayan bir belge alır. Belgenin zamanında verilmemesi veya belgede yanlış bilgi bulunması nedeniyle zarar gören işçi veya işçiyi işe alan yeni işveren, eski işverenden tazminat talep edebilir.
İş yerinden çalışma belgesi nasıl alınır?
Son iş yerinden alınan çalışma belgesi iki yerden alınabilir. Bunlardan biri son iş yeri diğeri ise e-devlet kanalıdır. Son iş yerinden alınan çalışma belgesini almak için kişi eski işverene başvurabilir veya yazılı başvuruda bulunabilir. Başvuru yapıldıktan sonra işveren belgeyi eski çalışana teslim eder.
Sigortasız işçi çalıştırma nasıl ispatlanır?
Bir hizmet keşfi davasında, çalışanın geçmişte sigortasız çalıştığını kanıtlamanın en yaygın yöntemi bir tanığın sunulmasıdır. Bunu yapmak için çalışan, aynı dönemde birlikte çalıştığı çalışanları tanık olarak sunabilir.
Çalışma iznine kimler başvurabilir?
Bu, bir işverene bağlı olmaksızın yabancı adına verilen bir çalışma iznidir ve yabancıya Türkiye’de süresiz çalışma ve kalma hakkı verir. Türkiye’de en az sekiz yıl boyunca uzun süreli oturma izni veya yasal çalışma izni bulunan yabancılar kalıcı çalışma izni için başvuruda bulunabilirler.
Yüksekte çalışma belgesi nereden alınır?
Yükseklikte Çalışma sertifikası için eğitim nerede alınabilir? Yükseklikte çalışma konusunda eğitim veren kurumlar; Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’ne bağlı kuruluşlardır. Eğitim başvuruları Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurum ve kurslara, halk eğitim merkezlerine ve lisanslı işyerlerine yapılabilir.
Bağımsız çalışma izni kimlere verilir?
Yabancılara, en az beş yıl süreyle Türkiye’de yasal ve kesintisiz ikamet etmeleri, çalışmalarının ekonomik kalkınmaya katma değer sağlaması ve istihdama olumlu etki etmesi koşuluyla verilen bir izindir.
İstisnai çalışma izni kimlere verilir?
6735 sayılı Kanunun 16. maddesi uyarınca istisnai çalışma iznine başvurabilecek yabancılar şunlardır: Nitelikli çalışanlar: Eğitim, deneyim veya bilim ve teknolojiye katkı sağlayan yabancılar. Nitelikli yatırımcılar: Yatırımın büyüklüğü, istihdam ve ihracat katkısı gibi kriterleri sağlayan yabancılar.